Pripadnici Pukovnije Vojne policije OSRH s kolegama iz MUP-a sredinom ožujka prošli su dva istodobna obučna procesa: Tečaj za vozača A kategorije i Tečaj sigurne vožnje za motocikliste
Ako postrojbe OSRH koje vježbaju u vojarni “Josip Jović” u Udbini ne koriste streljivo, teško da postoji mirnija lokacija u Hrvatskoj. Riječ je o velikom području, okruženom nepreglednim Krbavskim poljem na jugu i planinskim vrhovima na sjeveru, koji su i u sredini ožujka prekriveni snijegom. Odjednom, tišinu prekida brujanje, isprva potmulo, a potom sve jače. Kad smo ugledali desetak snažnih motocikala, brujanje je već bilo vrlo intenzivno. Većina ih je u bijelo-zelenim prepoznatljivim bojama Vojne policije OSRH, preostala dvojica u plavoj civilne policije. Motociklisti se parkiraju u savršenom redu na malom košarkaškom igralištu, skidaju kacige i prilaze nam. To su pripadnici Pukovnije Vojne policije OSRH s kolegama iz MUP-a. Riječ je o kombinaciji instruktora i polaznika dvaju istodobnih obučnih procesa: Tečaja za vozača A kategorije i Tečaja sigurne vožnje za motocikliste. Prvi se tečaj odnosi na one koji tek trebaju preuzeti dužnost motociklista, a drugi na one iskusnije koji se dodatno uvježbavaju i usavršavaju. Glavno je poprište obuke vojarna “Sveti Nikola” u Splitu, a u Udbinu su došli kako bi vježbali prijelaz dulje relacije motociklima. Naravno, i nekadašnja prostrana zrakoplovna pista u vojarni “Josip Jović” pruža mnoštvo mogućnosti za uvježbavanje raznih individualnih vještina, ali i zajedničkih formacija.
Suradnja s kolegama iz MUP-a ušla je već u drugu godinu i nepotrebno je isticati koliko je zajednička obuka korisna i koliko štedi resurse. “Konačno, bavimo se istim poslom,” kaže nam nadnarednik Ivica Plečić, dočasnik i iskusni motociklist Pukovnije koji koordinira sve aktivnosti s instruktorima iz MUP-a, Franom Čovićem, Josipom Šoštarićem, Mirkom Capanom i Alenom Burićem. Dio polaznika i instruktora ostao je u Splitu i tamo radio, no saznajemo da je ukupno bilo dvadesetak polaznika, a većinu čine vojni policajci. Dakle, uvođenje novih kadrova među motocikliste se intenzivira. Čini se da su Plečić i njegovi kolege vrlo ponosni na svoju specijalnost. Zapravo, nije tu bitna samo vještina vožnje motora. Tu su i zadaće koje moraju izvršavati i koje nikako nisu bezazlene. To su, među ostalim, nadzor i regulacija vojnog prometa, pratnja i osiguranja vojnih misija, izaslanstava, vojne opreme i naoružanja, prometno izviđanje i očevid prometnih nesreća, zadaće od posebnog interesa koje druge postrojbe Vojne policije nisu u mogućnosti izvršiti… Obuka u Splitu prilagođena je svim zahtjevima, a znamo da motocikli, posebno oni većih kubikaža, mogu biti veliki izazov i za najvještije vozače automobila, a o (ne)udobnosti i čestoj hladnoći da i ne govorimo. Dodatne vještine koje se traže od policajaca i vojnih policajaca sve skupa stavljaju na još veću razinu. Dio tih vještina vidjeli smo u Udbini, posebno u trenucima kad su po dugačkoj pisti vozili u formacijama. No, iako su ušli već u drugi i završni tjedan naporne obuke, svi su polaznici vrlo dobro raspoloženi, razmjenjuju se iskustava … Sva ta atmosfera koju smo iskusili na Udbini nije nas začudila. Naime, znate li ijednog “bikera” koji iskreno ne uživa u vožnji svojeg motocikla i u društvu onih koji s njima dijele zajedničku ljubav prema snažnom vozilu na dva kotača? Mi ne znamo!
Iz povijesti motociklista Vojne policije
U svibnju 1992. godine, prema zapovijedi načelnika Uprave Vojne policije, formiran je Vod motociklista VP-a u 66. bojni Vojne policije (bVP). Svoje djelovanje započeli su opremljeni motociklima koji su ostali od bivše vojske, Moto Guzzi, Falcone 500, Moto Guzzi V 35 II. Te motocikle obnavljala je tvrtka “Sever” koja je bila u vlasništvu Vilka Severa (1928. – 2003.), koji je poslije i donirao Vojnoj policiji motocikle Kawasaki KMX 125, Kawasaki KLR 250 i Yamaha XT 350. Tijekom 1993. godine počela je obuka motociklista u Vojnoj policiji. Provodila se u vojarni “Croatia” na tenkovskom poligonu, kao i na cross-stazi koja se nalazila na zagrebačkom jezeru Bundek, tada potpuno zapuštenom. Vod u 66. bVP-a bila je jedina motociklistička postrojba na toj razini, ostale postrojbe VP-a imale su motociklističke desetine. Vod je vršio ophodnje na području grada Zagreba i Zagrebačke županije, prometna osiguranja hodnji, osiguranja trasa štićenih osoba te tekličku službu za potrebe 66. bVP i Uprave VP-a. Djelatnici Voda bili su i aktivni sudionici akcija Bljesak, Oluja, Ljeto 95 i Ris, a sudjelovali su i u velikim mimohodima OSRH. Na zadnjem 2015. godine motociklisti VP-a bili su u motoriziranom postroju Vojne policije. Danas motociklisti, raspoređeni po satnijama Pukovnije Vojne policije, koriste motore BMW K 75 RT i BMW K 1100 LT, a po potrebi su na raspolaganju i već spomenuti Kawasaki KLR 250 i Yamaha XT 350.
Program obuke – tečaj sigurne vožnje
Cilj programa obuke jest osposobiti policijske službenike za obavljanje policijskih poslova i zadaća primjenom znanja i vještina usvojenih na tečaju.
Osposobljavanje na poligonu:
– uvježbavanje pokretanja motocikla s mjesta
– zaustavljanje motocikla na određenom mjestu
– vožnja između čunjeva
– vožnja u “osmici”
– vožnja po gredi i klackalici
– upravljanje prometom u pokretu
– ubrzavanje i usporavanje prometa
– zaustavljanje i kontrola prometa
– ulazak u raskrižje pod svjetlosnim i zvučnim znakovima
– pratnja štićene kolone vozila
– upravljanje motociklom na posebno pripremljenom prometnom vježbalištu koje se koristi na državnom natjecanju prometnih policajaca vozača motocikala. Cilj je da se provjere sposobnosti motorista koji obavljaju poslove sigurnosti prometa na cestama za spretnu, sigurnu i pouzdanu vožnju službenih motocikala. Istodobno se provjerava pravilna uporaba motocikla i propisne zaštitne opreme. Tu do izražaja dolazi i dobra psihofizička pripremljenost policajca-motociklista.
Osposobljavanje u uvjetima javnog prometa:
– vožnja motociklom u gradskim uvjetima
– vožnja cestom izvan naseljenog mjesta
– vožnja u posebnim uvjetima (korištenje zvučnih i svjetlosnih znakova)
– vožnja prilikom obavljanja zadaća nadzora i upravljanja prometom
– vožnja prilikom pratnje štićenih osoba.
Izvor:Hrvatski vojnik